kaklimah

kaklimah

Thursday, 29 September 2011

tq biqa ^_^

assalamualaikum wbt semua :)

ad sape2 perasan smthng x? ehehe..okeh2..kaklimah tau, xd sape yg perasan..hew2
msti korg nmpk kann ad gmbr ni kt atas ni


haaaaaa..cantek takkk? ehehe..kaklimah dh bwat jadi kepala..ahaha

ni hasil nukilan  biqa hatmin..kate ny, xkene dgn background :P

tapi..tapi..tapi..tapiiiiiiii..bg kaklimah, kaklimah ske..ni laa yg dikatakan rock keceriaan dalam keayuan

tq skali lg biqa ^__________^


~rindu~

assalamualaikum wbt semua :)



rindu org dlm gmbr tuuuu..blh dpt balik x? T_T

Tuesday, 27 September 2011

sorry! saye maseh xbersedia

assalamualaikum wbt semua :)

korg penah kene risik takk? penah kene pinang takk? yg dah kawen tuuuu, msti dahh kan? kan..kan..kannnn
ap perasaan korg tyme tuu? hepi? sedey? cemas? takot?

haduiiiiii..alkisah ny..kaklimah dah dirisik..DIRISIK UTK KAWEN ok! pergghhhhhh..walamakkk! gempak takk? ahahahha

1st tyme dgr berita ni..nak melompat jgk laa rase ny..ahahaha..bak kate msred..gila dua kali j :P
kejap senyum..kejap sengeh..kejap dok ckp sorg2..kejap dok nyanyi2 laa..kejap dok lompat2..terloncat2..haishhhh..dh mcm hape dah kau hatyn!
 (sape yg xseronok kalo dirisik? ce habaq mai)

laki tuu mcm mane? hurmmmm..laki tuu ok sgt..ok sgt3..memg lelaki idaman kaklimah..wuhhhuuu! *bukan perasan tp rase bertuah dpt laki yg memenuhi ciri2..sape yg xbahagia ye dak?*
org ny alhamdulillah,stkt ni nmpk mcm kuat pegangan agama (blh bimbing kaklimah)
penyayang..ske sgt bdk2 n ske kucing *tp kaklimah tkt kucing T_T*
baru dpt keje as an engineer *dh lame kaklimah berangan nk kawen dgn engineer..ahahaha*
(2 j laa kot yg kaklimah tau pasal dye..xpenah jmpe lg p0nnnn)

tapi..tapi..tapi...tapi kannnn..bile kaklimah pikir2 balik..huishhhh..berat woooo tgungjwb jadi seorg isteri wooooo

mane nk keje lg





mane nk kemas rumah lg





mane nk masak sedap2 lg utk husband




mane nk layan husband lg (ooopppssss..jgn pikir bukan2)
nk kene taat..ye laaa kannn..syurga di tapak kaki suami bg seorg isteri kannn..xnak jadi isteri yg derhaka..nk jadi isteri yg taat ^_____^

dah dpt anak nt, mane nk jage anak2 lagi




silap2 haribulan, anak g keje skali kt opis




dengan itu, kaklimah telah memberi kata putus yg kaklimah maseh belom bersedia nk pikul tgungjwb yg besar 2..saya mtk maaf *kalo awk terjumpe blog ni dan terbace entry ni*..hajat kaklimah, kaklimah nk keje dlu..kumpul duit nk berjasa kt abah n fmly dlu..then, atleast i have my own car *AUDI..kalo laa mampu..insyaallah*
lpas 2, barulaaa pikir nk berumahtangga..hohoho


p/s : mane laaa dye kenal kaklimah, tibe2 dh merisik ni ye??? pening memikiorkan nyeeee..heeee~lewat sudaaaaa..jom tido..assalamualaikum wbt semua :)
nyte! ^_^

mane MAK ?????

Jam 6.30 petang

Mak berdiri di depan pintu. Wajah Mak kelihatan resah. Mak tunggu adik bungsu balik dari sekolah agama.

Ayah baru balik dari sawah.

Ayah tanya Mak, “Along mana?’
Mak jawab, “Ada di dapur tolong siapkan makan.”

Ayah tanya Mak lagi,” Angah mana?”
Mak jawab, “Angah mandi, baru balik main bola.”

Ayah tanya Mak, “Ateh mana?”
Mak jawab, “Ateh, Kak Cik tengok tv dengan Alang di dalam?”

Ayah tanya lagi, “Adik dah balik?”
Mak jawab, “Belum. Patutnya dah balik. Basikal adik rosak kot. Kejap lagi kalau tak balik juga jom kita pergi cari Adik.”

Mak jawab soalan ayah penuh yakin. Tiap-tiap hari ayah tanya soalan yang sama. Mak jawab penuh perhatian. Mak ambil berat di mana anak-anak Mak dan bagaimana keadaan anak-anak Mak setiap masa dan setiap ketika.



Dua puluh tahun kemudian

Jam 6.30 petang

Ayah balik ke rumah. Baju ayah basah. Hujan turun sejak tengahari.

Ayah tanya Along, “Mana Mak?”
Along sedang membelek-belek baju barunya. Along jawab, “Tak tahu.”

Ayah tanya Angah, “Mana Mak?”
Angah menonton tv. Angah jawab, “Mana Angah tahu.”

Ayah tanya Ateh, “Mana Mak?”
Ayah menunggu lama jawapan dari Ateh yang asyik membaca majalah.

Ayah tanya Ateh lagi, "Mana Mak?"
Ateh menjawab, “Entah.”

Ateh terus membaca majalah tanpa menoleh kepada Ayah.

Ayah tanya Alang, “Mana Mak?”

Alang tidak jawab. Alang hanya mengoncang bahu tanda tidak tahu.

Ayah tidak mahu tanya Kak Cik dan Adik yang sedang melayan facebook. Ayah tahu yang Ayah tidak akan dapat jawapan yang ayah mahu.

Tidak ada siapa tahu di mana Mak. Tidak ada siapa merasa ingin tahu di mana Mak. Mata dan hati anak-anak Mak tidak pada Mak. Hanya mata dan hati Ayah yang mencari-cari di mana Mak.

Tidak ada anak-anak Mak yang tahu setiap kali ayah bertanya, "Mana Mak?"

Tiba-tiba adik bungsu bersuara, “Mak ni dah senja-senja pun merayap lagi. Tak reti nak balik!!”

Tersentap hati Ayah mendengar kata-kata Adik.

Dulu anak-anak Mak akan berlari mendakap Mak apabila balik dari sekolah. Mereka akan tanya "Mana Mak?" apabila Mak tidak menunggu mereka di depan pintu.

Mereka akan tanya, "Mana Mak." Apabila dapat nomor 1 atau kaki melecet main bola di padang sekolah. Mak resah apabila anak-anak Mak lambat balik. Mak mahu tahu di mana semua anak-anaknya berada setiap waktu dan setiap ketika.

Sekarang anak-anak sudah besar. Sudah lama anak-anak Mak tidak bertanya 'Mana Mak?"

Semakin anak-anak Mak besar, soalan "Mana Mak?" semakin hilang dari bibir anak-anak Mak .

Ayah berdiri di depan pintu menunggu Mak. Ayah resah menunggu Mak kerana sudah senja sebegini Mak masih belum balik. Ayah risau kerana sejak akhir-akhir ini Mak selalu mengadu sakit lutut.

Dari jauh kelihatan sosok Mak berjalan memakai payung yang sudah uzur. Besi-besi payung tercacak keluar dari kainnya. Hujan masih belum berhenti. Mak menjinjit dua bungkusan plastik. Sudah kebiasaan bagi Mak, Mak akan bawa sesuatu untuk anak-anak Mak apabila pulang dari berjalan.

Sampai di halaman rumah Mak berhenti di depan deretan kereta anak-anak Mak. Mak buangkan daun-daun yang mengotori kereta anak-anak Mak. Mak usap bahagian depan kereta Ateh perlahan-lahan. Mak rasakan seperti mengusap kepala Ateh waktu Ateh kecil. Mak senyum. Kedua bibir Mak diketap repat. Senyum tertahan, hanya Ayah yang faham. Sekarang Mak tidak dapat lagi merasa mengusap kepala anak-anak seperti masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka sudah besar. Mak takut anak Mak akan menepis tangan Mak kalau Mak lakukannya.

Lima buah kereta milik anak-anak Mak berdiri megah. Kereta Ateh paling gah. Mak tidak tahu pun apa kehebatan kereta Ateh itu. Mak cuma suka warnanya. Kereta warna merah bata, warna kesukaan Mak. Mak belum merasa naik kereta anak Mak yang ini.

Baju mak basah kena hujan. Ayah tutupkan payung mak. Mak bagi salam. Salam Mak tidak berjawab. Terketar-ketar lutut Mak melangkah anak tangga. Ayah pimpin Mak masuk ke rumah. Lutut Mak sakit lagi.

Mak letakkan bungkusan di atas meja. Sebungkus rebung dan sebungkus kueh koci pemberian Mak Uda untuk anak-anak Mak. Mak Uda tahu anak-anak Mak suka makan kueh koci dan Mak malu untuk meminta untuk bawa balik. Namun raut wajah Mak sudah cukup membuat Mak Uda faham.

Semasa menerima bungkusan kueh koci dari Mak Uda tadi, Mak sempat berkata kepada Mak Uda, "Wah berebutlah budak-budak tu nanti nampak kueh koci kamu ni."

Sekurang-kurangnya itulah bayangan Mak. Mak bayangkan anak-anak Mak sedang gembira menikmati kueh koci sebagimana masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka berebut dan Mak jadi hakim pembuat keputusan muktamat. Sering kali Mak akan beri bahagian Mak supaya anak-anak Mak puas makan. Bayangan itu sering singgah di kepala Mak.

Ayah suruh Mak tukar baju yang basah itu. Mak akur.

Selepas Mak tukar baju, Ayah iring Mak ke dapur. Mak ajak anak-anak Mak makan kueh koci. Tidak seorang pun yang menoleh kepada Mak. Mata dan hati anak-anak Mak sudah bukan pada Mak lagi.

Mak hanya tunduk, akur dengan keadaan.

Ayah tahu Mak sudah tidak boleh mengharapkan anak-anak melompat-lompat gembira dan berlari mendakapnya seperti dulu.

Ayah temankan Mak makan. Mak menyuap nasi perlahan-lahan, masih mengharapkan anak-anak Mak akan makan bersama. Setiap hari Mak berharap begitu. Hanya Ayah yang duduk bersama Mak di meja makan setiap malam.

Ayah tahu Mak penat sebab berjalan jauh. Siang tadi Mak pergi ke rumah Mak Uda di kampung seberang untuk mencari rebung. Mak hendak masak rebung masak lemak cili api dengan ikan masin kesukaan anak-anak Mak.

Ayah tanya Mak kenapa Mak tidak telepon suruh anak-anak jemput. Mak jawab, "Saya dah suruh Uda telepon budak-budak ni tadi. Tapi Uda kata semua tak berangkat."

Mak minta Mak Uda telepon anak-anak yang Mak tidak boleh berjalan balik sebab hujan. Lutut Mak akan sakit kalau sejuk. Ada sedikit harapan di hati Mak agar salah seorang anak Mak akan menjemput Mak dengan kereta. Mak teringin kalau Ateh yang datang menjemput Mak dengan kereta barunya. Tidak ada siapa yang datang jemput Mak.

Mak tahu anak-anak mak tidak sedar telepon berbunyi. Mak ingat kata-kata ayah, “Kita tak usah susahkan anak-anak. Selagi kita mampu kita buat saja sendiri apa-apa pun. Mereka ada kehidupan masing-masing. Tak payah sedih-sedih. Maafkan sajalah anak-anak kita. Tak apalah kalau tak merasa menaiki kereta mereka sekarang. Nanti kalau kita mati kita masih ada peluang merasa anak-anak mengangkat kita kat bahu mereka.”

Mak faham buah hati Mak semua sudah besar. Along dan Angah sudah beristeri. Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik masing-masing sudah punya buah hati sendiri yang sudah mengambil tempat Mak di hati anak-anak Mak.

Pada suapan terakhir, setitik air mata Mak jatuh ke pinggan.

Kueh koci masih belum diusik oleh anak-anak Mak. 

Beberapa tahun kemudian

Mak Uda tanya Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik, “Mana mak?”.

Hanya Adik yang jawab, “Mak dah tak ada.”

Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik tidak sempat melihat Mak waktu Mak sakit.

Kini Mak sudah berada di sisi Tuhannya bukan di sisi anak-anak Mak lagi.

Dalam isakan tangis, Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik menerpa kubur Mak. Hanya batu nisan yang berdiri terpacak. Batu nisan Mak tidak boleh bersuara. Batu nisan tidak ada tangan macam tangan Mak yang selalu memeluk erat anak-anaknya apabila anak-anak datang menerpa Mak semasa anak-anak Mak kecil dulu.

Mak pergi semasa Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik berada jauh di bandar. Kata Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik mereka tidak dengar handphone berbunyi semasa ayah telepon untuk beritahu mak sakit tenat.

Mak faham, mata dan telinga anak-anak Mak adalah untuk orang lain bukan untuk Mak.

Hati anak-anak Mak bukan milik Mak lagi. Hanya hati Mak yang tidak pernah diberikan kepada sesiapa, hanya untuk anak-anak Mak..

Mak tidak sempat merasa diangkat di atas bahu anak-anak Mak. Hanya bahu ayah yang sempat mengangkat jenazah Mak dalam hujan renyai.

Ayah sedih sebab tiada lagi suara Mak yang akan menjawab soalan Ayah,

"Mana Along?" , "Mana Angah?", "Mana Ateh?", "Mana Alang?", "Mana Kak Cik?" atau "Mana Adik?". Hanya Mak saja yang rajin menjawab soalan ayah itu dan jawapan Mak memang tidak pernah silap. Mak sentiasa yakin dengan jawapannya sebab mak ambil tahu di mana anak-anaknya berada pada setiap waktu dan setiap ketika. Anak-anak Mak sentiasa di hati Mak tetapi hati anak-anak Mak ada orang lain yang mengisinya.

Ayah sedih. Di tepi kubur Mak, Ayah bermonolog sendiri, "Mulai hari ini tidak perlu bertanya lagi kepada Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik , " Mana mak ?" "

Kereta merah Ateh bergerak perlahan membawa Ayah pulang. Along, Angah, Alang dan Adik mengikut dari belakang. Hati ayah hancur teringat hajat Mak untuk naik kereta merah Ateh tidak kesampaian. Ayah terbayang kata-kata Mak malam itu, "Cantiknya kereta Ateh, kan Bang? Besok-besok Ateh bawalah kita jalan-jalan kat Kuala Lumpur tu. Saya akan buat kueh koci buat bekal."


"Ayah, ayah....bangun." Suara Ateh memanggil ayah. Ayah pengsan sewaktu turun dari kereta Ateh..

Terketar-ketar ayah bersuara, "Mana Mak?"

Ayah tidak mampu berhenti menanya soalan itu. Sudah 10 tahun Mak pergi namun soalan " Mana Mak? " masih sering keluar dari mulut Ayah sehingga ke akhir usia.

Sebuah cerita pendek buat tatapan anak-anak yang kadang-kadang lupa perasaan ibu. Kata orang hidup seorang ibu waktu muda dilambung resah, apabila tua dilambung rasa . Kata Rasulullah saw. ibu 3 kali lebih utama dari ayah. Bayangkanlah berapa kali ibu lebih utama dari isteri, pekerjaan dan anak-anak sebenarnya . Solat sunat pun Allah suruh berhenti apabila ibu memanggil. Berapa kerapkah kita membiarkan deringan telepon panggilan dari ibu tanpa berjawab?

sementara masih ada mak...sayangilah mereka dan hormati mereka..SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU

copy dari sini

Monday, 26 September 2011

perasaan ingin puteh dan cerah

assalamualaikum wbt semua  :)
dan juga slmt pagi ^_^

okeh.tgk j tajuk.msti ad yg perasan..tajuk ni mcm nak same j dgn entry si kura kan? kan? kan? kan?
memg same..semenjak bace entry si kura hr 2 yg kate ny meluap2 perasaan ingin berkulit cerah..
kaklimah p0n berjangkit jgk perasaan ingin berkulit puteh dan cerah..ahahaha

tp, kaklimah xd laa kronik mcm si kura 2 lg..xd lg laa smpai dh gne mcm2 produk mcm vaseline laa..fair n lvly laa..huihhhh..byk gne duit wooooo..idok lerrr teman mampu nk membayor semua ny tuuuu =_=

huhu..ni semua membe kaklimah pny pasal laaa ni :(
dye ckp kaklimah dh hitam mcm minah bangla..adaka! xpatot..xpatot..tmbh plak p bace entry si kura yg penuh dgn pura2 tuuu..lg meluap2 perasaan ini =_=

mcm mane kura? ad perubahan x gne produk2 2 semua? ahaha..any suggestion utk kaklimah?
atau..adkah kite perlu bersame2 tingkatkan usaha lg? ahahaha :P

mcm ni boleh? ahhaha :P

p/s : tibe2 rase mcm ni p0n ok..ahaha..bersyukur maseh ad muka dan kulit ^_^

Sunday, 25 September 2011

~the BEAUTY of MATH~

  assalamualaikum wbt semua :)
hari ni kaklimah sehat sepenuh nya ^_^ terima kaseh pd yg mendoakan kshtan kaklimah kt entry yg lepas..syg korg ^___________^
okeh.kali ni kaklimah nk kongsi ttg keindahan matematik yg memg sntiase bersama kite d mana saja kite berada..jomm!
1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111
p/s : cantek kan susunan dye? subhanallah..sesungguh nya ALLAH SWT itu maha bijaksana :)

Friday, 23 September 2011

maafkan daku

assalamualaikum wbt semua :)

kaklimah mtk maaf semua sb xjenguk blog2 korg semua..n xreply comment2 korg..kaklimah xbp sehat sket :(
insya allah, bile kaklimah dh sehat nt kaklimah jenguk korg2 semua n comment mane2 yg xsempat ye?

*doakan kaklimah cpt sembuh :)

Thursday, 22 September 2011

eeeee..nyaris aku tersentuh kau!

assalamualaikum wbt semua :)

kol 11.15 td, kaklimah turun bawah nk p byr paking kete..kaklimah skrg dh rjin p byr paking (maklum laaa sb dh 4kali kene saman dgn mpsj)..xnak laa kene saman lg..byk wooooo kene byr utk 4kali tuuuuuu..musnah laaa hrpan nk bli hp bru mcm ni T_T

okeh.berbalik kpd cite asal..mse jalan nk p kt mesin 2 td, kaklimah nmpk ad 3ekor anjing lia tgah jalan k sana k sni xd arah tuju smbil dok terjelir2..mle2 tkt jgk nk teruskan hajat p byr paking..tp bile pikir2 balik yg duit jgk dah memg maken kering mcm jemur baju smpai kering dan garing, ku gagahkan jua dri ini utk menyeberang jalan p kt mesin 2 *dalam hati dok dup dap dup dap lagu shuffle*

jalan dgn penuh berhati2, akhr ny kaklimah smpai d mesin tersebut..hashhhhh! mesin rosak laaa plak..dahh kene jalan lg jauh nk p mesin yg lg satu..alamakkkk..mesin tu dkt sgt dgn anjing2  tuuu..mcm mane ni? *xpe hatyn..ko kan tabah..jalan elok2..bwat xtau j dgn anjing2 tu* <<<--- (monolog dalaman)

mendengar kate hati suh teruskan perjalanan, kaklimah teruskan berjalan menuju k arah mesin tersebut *makin kencang jantung ni haaa mcm baru lepas menari breakdance siap bwat popping n locking*

okeh.siap j byr paking, kaklimah nak pusing blakang utk pulang k opis..YA ALLAH..ad sekor anjing lalu tepi kaklimah dgn jarak yg sgt dekat..euwww..nmpk air liur dye melelehhhh..yekkkk..tp naseb baek anjing 2 bwat xtau j dgn kaklimah..kalo laaa digigit ny kaklimah ni, cnfm glamer msuk berita mlm ni..alhamdulillah kaklimah slmt..kalo tersentuh td, msti nk kne samak

p/s : sgt bersyukur xjadi pape yg x diingini *sblm ni penah dgr cite ad yg kene serang dgn anjing liar*

mcm ni haaaa

Wednesday, 21 September 2011

assalamualaikum wbt semua :)

tangisan pertama

balik dr keje smlm, kakak kaklimah ajak g alamanda..kate ny nak suh teman p beli brg dapur yg dh hbs.0k fine.kaklimah temankan aje laa..ye laaa..brg2 dapur 2 nt, kaklimah p0n nk gne jgk..ehehe :P
 jalan pny jalan nak p carrefour 2, kann kite akan lalu dpn pizza hut..kakak kaklimah ajak msuk situ, kate ny mngidam nk mkn pizza.0k fine
lpas order j pizza, kaklimah dikejutkan dgn sebiji kek yg tertulis d atas nya

"hepi bday adik..sweet 22"

meleleh airmata sb trharu dan terkejut juge bercamp0r hepi..ohh kakak ku..terima kaseh kerna maseh ingt akan bday ku..terima kaseh kakak! ^_^


tangisan kedua

tyme kt pejabat hr ni, semua org nmpk mcm steady j..keje mcm biase..kua g bli air dgn kakkinah jap tyme break..balik2 j opis, kat bilik pantry ad pizza! ya allah..bos blnje pizza smpena bday ak..ak nanges lg sb ak terharu..terima kaseh semua utk sambutan ini..tyn akan ingt smpai bile2 :)


p/s : memg maken anjakan paradigma laaa berat nt makan pizza j keje nye :P

~selamat mlm dunia~

assalamualaikum wbt semua :)

ehehe..kaklimah ngtk sudaaa :P
selamat mlm semua :) 
mimpi indah2 n jgn lpe bace doa ^_^
nyte assalamualaikum wbt :)

Monday, 19 September 2011

ma..adik rindu ma :(

tatkala mendengar celoteh teman2 berbicara ttg ibu mereka
hatiku terusik

tatkala melihat teman2 memeluk ibu mereka
hatiku sebak

tatkala memandang teman2 mencium tgn ibu mereka
hatiku sayu

tatkala aku menangis d mlm hari
kau bgn mendodoikanku tanpa menghirau masa tidurmu terganggu

tatkala aku terluka
kau tampil merawat dengan penuh kelembutan

tatkala aku meluah rasa hati
kau setia mendengar tanpa rungutan


namun kini, tiada lagi helai tawa mu, tiada lagi bebelan nasihat mu, tiada lagi cubitan sayang mu

terasa seperti baru semalam semua itu terjadi dan kini kau pergi tidak kembali


p/s : sayangilah ibu hargailah ibu 

pengembaraan di negeri bersejarah ----> melaka

assalamualaikum wbt semua :)

ehehe..spt yg kaklimah jnjikan..hr ni kaklimah nk cite ttg perjalanan kehidupan di melaka smlm :P

kaklimah dgn aida smpai rmh fatin dlm kol 2.15ptg..smpai2 j nmpk si gebu pakai baju kaler merah dok lmbai2 then menghala arah kitorg..haaa..fatin laa 2..ahak3..maken meleborr plak dye mcm kaklimah jgk..ahahahha

ini laaa si gebu itu :) *gebu a.k.a fatin*


per0t p0n dh lapa, ap lg..kitorg p terkam mknn laaa..mkn nasik minyakkkk :P
(kaklimah siap mkn 2pinggan lg..aiyakk)

sambil mkn, sambil dok lyn lagu2 kawen *barakallah -->lagu faveret kaklimah* tp tibe2 hlg feeling g knduri bile si dj 2 dok pasang lagu shuffle *ni msti idea fatin nihh* 0k fine..lyn kan aje laaaa
so, kitorg sambung mkn lg..tp nk tesembur tibe2 mknn bile ad someone dok nyanyi lagu rock kapak tp dgn salah lirik n suare yg 'sgt sedappppp'..ahahaa..terburai gelak kitorg..wakaka..tp xpe..kitorg lyn kann aje *sambil dok gelak2 xheran dh dgn org sekeliling*

dok mkn2..dtg laa si gebu fatin ajak g pantai maen layang2..haishhh..ap lg..setuju laaa kitorg p0n..horrayyy..ahaha..dh siap mkn,tompang bilik gebu jap solat..sb nk kua g pantai niiiiii..ehehe :P

tp b4 g pntai, sempat dlu berp0sing dgn pengantin :)


 










dh hbs sesi fotoshoot (perasan fotoshoot laa plak) kitorg gerak p pantai..naek kuda putih si gebu..ahhaha

smpai d pantai, rupe2 ny si gebu ad agenda tersembunyi *gebu nak dating dgn pakwe dye*
------->> xpueh2 lg jmpe kt kenduri td laaa 2 :P

peeeewwwiiiiittttt


alololo t0meyyy nye :P


ahaha..bkn maen lg si gebu skrg ye??? hohoho..xsgka dye dlu yg ad pakwe dr kitorg..wakakak..dlu2 lyn scandal j..kik3..skrg dh ad pakwe dahhh..alahaiiii si gebu..smoga berkekalan laaaa hendak ny :) ammmiiiiinnnnn

okeh.pakwe si gebu p beli layang2..kitorg p0n ap lg..dgn excited ny kitorg maen layang2 sambil dok gedik2 p0sing

tali layang2 p0n xnmpk ni


chop! chop! mane layang2 nye?? haishhhh..mane nk nmpk layang2 mehhhh..tinggi di langit sane..blh nmpk tali layang2 j yg yana peganng..ahaha..tapi mcm xnmpk jgk p0n tali ny



yana :)


aida :P




tgah syok2 maen layang2, tibe2 si gebu dgn pakwe dye hlg! rupe2 ny depa p bli berger dgn air



terima kaseh si gebu! ooopppsss pakwe si gebu juge ^_^
dah hbs mkn, maka kitorg p0n pulang ke rumah gebu :P




p/s : tido dlu..esok kene keje plak..assalamualaikum wbt semua :) nyte! ^_^


Sunday, 18 September 2011

i'm a survivor

assalamualaikum wbt semua :)

fiuhhhh..penat sguh hr ni..dr pg smpai mlm bru smpai rmh gara2 g kenduri abg kpd membe (fatin name ny) kawen..10.45mlm bru smpai rmh =_=

then, ap kaitan ny dgn survivior???
 haaa..meh laa nk cite niiiii

bermule ny alkisah..pg td,kua dr rmh kol 11pg..okeh, dgn cnfident ny berjalan ke parking utk ke kereta *pinjam kete my sis sb kete kancil 2 rosak..xleh p jauh*
nak p nilai niiiii,amek si aida 2..kitorg nk g knduri rmh fatin same2..tp malang ny, kaklimah keseorangan j :( mcm mane nk g nilai dr ptrjaya? haduiiiii..my sis hny gtau jalan j..tp xikt..mcm mane ni? almaklum laa kaklimah xpenah drive sorg2 lua dr ptrjaya..p keje j tau laa jalan ny =_=  xpe2..ikt j map yg my sis bg..*harap2 menuju ke jalan yg benar laa ye*
drive pny drive..jalan nk lalu msjid tutup! 0k fine..mane nak lalu ni???pusing2 pny pusing, alhamdulillah..jmpe jgk jalan nk kua dr ptrjaya *survive di situ*
kaklimah drive lg..haishhh..cuak drive kete 2..mane x ny..kete 2 beso *sllu bwk kancil j..kecik..senang*
lepas j tol kajang, hujan laa plakkkk *dh laa mate xbp nk nmpk* tp xpe,kecekalan ku amat tgi *kalo x,dh lame patah balik* =_=

okeh.agak dlm stgah jam smpai nilai rmh aida, then, fetch dye trus heading towards melaka..yuhhu melaka..we're coming!

dlm sejam kt highway, dgn bosan ny drive sb jalan straight j, dgn aida plak dok ngtk2, betmbh boring bile lagu dlm pndrve xleh nk dgr *ntah knp data error plak* akhir nya smpai k tol ayer keroh..nak p rmh fatin 2 plak satu hal..map kat dlm kadkawen, xbp nk clear *adaka letak company lee rubber yg dh tutup kt dalam kad!* 0k fine..c0l fatin tny arah jalan *lgsg xmembantu* kene cri jalan sndr laaa gam0k nyeeee =_= alahaiiii fatin..fatin *2kali kene bwat pusingan u tau!*

pusing pny pusing drive pny drive naek bukit trun bukit berpuluh2 traffic lyte dah lepas *ayat mau hyperbola* akhirnya kitorg smpai rmh fatin dlm mase 1jam *at last! survive lg d situ*

dah mkn, dh begambo dgn pengantin, dh solat, dh siap2, fatin bwk p jalan2 kt tepi pntai smbil maen layang2 dgn membe2 dye..huhu..syok2 dok tepi pntai ^_^angin berderu2 menghembus ke pipi :P

dlm kol 7mlm,balik smula rmh fatin, ready2 solat mgrb then trus balik rmh..okeh.perjalanan kali ni, nk cri jalan balik plak..naseb baek kali ni fatin bg direction g tol simpang ampat dgn betol *kalo x, alamat ny memg kene bwat u-turn lg leee jawab nyeeee*

alhamdulillah.dlm sejam smpai nilai, hntr aida then trus kaklimah gerak balik ptrjaya *haishhh..dh laa dh mlm,mate plak xbp nk clear.dh laa xbiase bwk kete beso..cuak dow*
drive pny drive.alamakk! terlepas exit ke ptrjaya! omg..ya allah..besa ny dugaan T_T

tawakkal j laaa..drive lg ke depan dgn harapan akan jmpe jalan pulang berpandukan signboard..alhamdulillah..allah maseh syg sama kaklimah..DIA tnjuk jalan kebenaran ke putrajaya :) *survive lg..oyeahhh*

see? betapa survive ny kaklimah hari ni :P

p/s : nt esk kaklimah cite ttg perjalanan di melaka plak..kaklimah tido dlu..nyte u olls..assalamualaikum wbt ^_^

Friday, 16 September 2011

.:mEmasaK iTu mEnyEroNokKan:.

assalamualaikum wbt buat semua :)

okeh.semoga semua sehat walafiat hendak ny ^_^

bile sebut pasal memasak, sudah pasti semua org tau ap 2 memasak kann? tipu kalo ad sape2 yg xtau memasak 2 ap..ahaha..cuma beza ny, tau atau tidak memasak..ekekke :P

kaklimah? memasak adlh hobi kaklimah *sebab 2 laa kaklimah gem0k gedempol* setiap mase asek nak masak j.kalo rase nak mkn ap2 j, tanpa pikir pnjg, trus masuk dapur then masak mengikut idaman perut..ahahhaa :P

kaklimah plg ske makan t0myam..s0, t0myam laa yg plg kaklimah ske masak..kalo dpt makan tiap2 hari p0n xjemu..tambah2 kalo masak t0myam 2, perencah dye bwat pekat2 then letak cili kecik2 2..perghhhhhhh *kaklimah sgt ske makan pedas*

sedap nye tom yammmmm
 *tambah plak kalo dapat mkn tomyam dgn nasik putih dgn som tam...memg mengancam ahhh*
sgt suke som tam betik muda..nyum nyum



*terliur den di bwat ny..tibe2 per0t sudah mengidam kan nak diisi dgn tomyam dgn somtam..hew2*

0k fine..enough talking about food..berbalik pd tajuk asal adlh bercerita ttg memasak, bkn mknn..ekekeke
knp memasak itu menyeronokkan? bg kaklimah, byk sb ny

  • senang, kalo nk mkn ap p0n, masuk dapur, masak then trus blh mkn..xyah susah2 g cari *n xyah byr mahal2 juge* ^_^
  • blh bwat kite jd kreatif *sb maen campak j ap2 dlm masakan 2..kire xikot cara asal nk masak mknn 2 laaa*
  • juge blh bwat kite jd inovatif *mereka masakan yg baru*
  • n yg plg seronok, bile sape2 mengeluarkan ayat ni -->>> "emm..sedap nyeeee" (sambil mengunyah dgn lahap ny makanan tersebut)
kaklimah ske bwat kek juge ^_^ n my faveret cake adlh chocolate cake..sgt laa sedap

i love chocolate s0oooo much! ^_^


disebabkan minat memasak yg sgt membuak2, kaklimah akan bli buku resipi memasak kalo stiap kali p kedai buku..mcm2 jenis buku masakan yg kaklimah dh ad..contoh ny

  • masakan thai
  • masakan cina
  • masakan barat
  • pelbagai jenis lauk-pauk
  • masakan kedah
  • perak
  • pahang n so on so on so on
kalo bab2 cite kt tb plak, kaklimah plg ske tgk nigella lawson, sb dye ske gne elemen coklat ^_^

*baiklahh..per0t sudah mle lapa bile berbicara ttg mknn..dh nk mgrb p0n.kaklimah mau mandi s0lat then masak utk dinner *rase mcm nk mkn daging masak merah*..assalamualaikum wbt semua

p/s : korg2 ptt cube memasak n hayati feeling mase 2..syoookkkkkkk

Thursday, 15 September 2011

Kotak Bulat ajak tukar link

assalamualaikum wbt semua ^_^

untuk entry kali ni, nak kaklimah nak join msuk blog kotak bulat jgk..ehehe..blog dye syiokkk :)

kaklimah jumpe ni kat blog aimie *tq aimie sb aja kaklimah ^_^



kenapa nak join belog KB?

---> bak kate KB, nak eratkan hubungan..ekekke :P

jom2 ramai2 ^_^

Wednesday, 14 September 2011

~SEBAB DYE ABANG SAYA~

tatkala kaki melangkah memasuki bilik yang dipenuhi dengan insan, semua mata memandang ke arah nya. tatkala itu juga terdengar desus-desus suara berbisik sesama sendiri tanpa butir bicara yang jelas.

assalamualaikum wbt semua..tibe2 kaklimah teringt kat abg kaklimah..mgkin ad yg tertny2 ap kaitan ayat kat atas dgn abg kaklimah kan..huhu..actually, ayat kt atas 2 adlh situasi yg sllu terjadi bile abg kaklimah g kt satu2 tmpt..abg kaklimah ni, abg yg 2nd (we call him NGOH)..he has syndrome down disease..sb 2 bile p mane2 j msti ad yg akan pndg pelek kt dye

kak nani, abah n NGOH

kalo diorg tgk pelek2, kaklimah xkesah p0n..sket p0n xkesah..peduli ap diorg nk tgk pelek k ap k..bkn kaklimah dgn ngoh susahkan diorg p0n..tp, kaklimah plg xleh tahan kalo ad sape2 yg aja anak2 kecik diorg takot dgn ngoh..bgai contoh, bile anak2 diorg nakal n xdgr ckp, diorg akn tnjuk2 kt ngoh n ckp "jgn nakal, nt pkck 2 amek bwk g tmpt laen"..yg 2 ok lg..lg memg naek howt kepala otak ni bile ayat ny mcm ni >>> "hish! dok diam2..nt org gile 2 amek!" ayat ni memg kaklimah xtahan! what the hell! xreti beza org gile dgn syndrome k! *sory sb ayat sgt kasar* 
kaklimah sgt emosi sebab dye abang saya..n fyi, he's not crazy..dye cuma ad lebey 1 chromosome dr org2 biase mcm kite ni..so, d0nt be s0oo stupid xtau biology n call him crazy
*sepatut ny kne aja bdk2 ni hormat org2 spesel mcm ni..bkn tkt2 kan diorg*

penah 1 hari ad sorg makhluk ALLAH ni tny kaklimah
makhluk ALLAH : adik xmalu k g mane2 ad dye? jalan, pimpin tgn dye? dye plak bunyi mcm2, x dok diam..xmalu?
*HANYA ALLAH YANG TAU MCM MANE GERAM, MARAH, BENGANG, SEDEY KAKLIMAH TYME 2*
tp kaklimah cube bwat muke tenang n kaklimah jwb dgn suare yg perlahan tapi tegas
kaklimah : SKET P0N XMALU..SEBAB DYE ABANG SAYA..ORANG YANG BODOH N XD OTAK J YG AKAN RASE MALU
hbs j ayat, kaklimah trus bla g tmpt laen meluat, menyampah tgk muke org 2

DYE ABANG SAYA

*xkire mcm mane skali p0n dye, saye ttp sayang dye SEBAB DYE ABANG SAYA

Monday, 12 September 2011

KEAZAMAN YANG TINGGI

ASSALAMUALAIKUM WBT buat semua..kalo tgk tajuk mcm gempak sgt j..ahahaha..tp cite ny biase2 j..ahak3..cerita mengenai keazaman kaklimah dgn membe kaklimah nak tgk m0vie..hew2 :P
tanggal 10september2011..alkisah ny, kaklimah dgn membe kaklimah (aida name ny) dah teringin sgt100 nk tgk FINAL DESTINATION dgn HANTU BONCENG..so, kitorg dgn nekad ny nak p tgk dua2 m0vie 2 kat mid..so,kitorg p0n deal r kt mane nk jmpe, kol bp nk jmpe
bermule kisah ny, kakak kaklimah hntr laa kaklimah kt erl pny stesen kt presint9..ceyhh..dgn lagak gaya yg c0nfident ny kaklimah p kaunter nk bli tiket transit klia ke klsentral..bapak amek kau tiket mahal nak mamp0s RM9.50..*NOTE : sehala ok!*mau bankrup lerrr ak mcm ni =_=
xpe2..demi nk tgk m0vie yg dh lame nk tgk..ku gagahi jua even duit utk mkn lunch 2hari melayang..0k fine..diet laa gam0k nyeeeee :(
sampai j klsentral, jmpe aida then kitorg trus g mid naek k0muter..naseb singgit j..kalo x,makan hati lg lerr ak duit melayang lg T_T 0k fine..
smpai j kt mid, trus destinasi adlh tmph tiket nk tgk FINAL DESTINATION dulu..tp bile smpai2 j..YA ALLAH..ramai ny org beratur T_T xpe2..then,suddenly kitorg nmpk 1line 2 mcm xramai j org beratur..kitorg p0n ap lg, p laa beratur kt line 2..alahaiiiiiii..GOLD CLASS pny line daaaa T_T *ptt laa xramai org* 0k fine..xpe2..demi nk tgk cite yg diidamkan..smpai j kt kaunter, seat sold out beb! tgal yg 3D pny show..omg! 0k fine..xpe2..kitorg bli jgk..*amek kau! RM19 per seat..nangessss T_T *duit ku melayang lg..4hr tambahan ku akan diet sb duit lunch melayang lg

kitorg tgk kt sini laaa :P

show kol 2.15..waktu menunjukkan kol1.30..dgn per0t yg bersiul lagu 'm0ve like jaggers', kitorg p laa foodcourt cari mknn..mkn sizzling j jwb nyeee..mknn laen berbelas2 hengget..0k fine..siap mkn kol2.10..alamakk..cite dh nk start..dgn laju ny kitorg berjalan masuk dlm cinema 4 berbekalkan spek 3D


cite ny mcm yg before2 ni jgk..jalan cite same mcm f.d 1, 2, 3 n 4..ad yg dpt vision ad accident..then terselamat n sorg2 mati dgn ngeri..just kali ni, cite ny beza sket, sb kite expect org 2 nak mati dgn care laen tp dgn care laen dye mati (ap ayat ak keling sgt ni?) *nvm..u olls kne tgk sndr..baru ad feel*

dlm kol4 mcm 2, cite ni hbs..tersangat laa sejuk beku..YA ALLAH! kitorg xsolat zohor lg! berlari2 kitorg g cari surau..pusing2 1 mid 2, xjmpe surau! kitorg tny laaa kt kaunter pertnyaan surau kt mane..omg! hny ad 1surau dlm mid yg sebesar2 alam 2???? 2 p0n kt bwh skali kt jusco dkt dgn cold storage pny department =_=
0k fine..tanpe berlengah, kitorg s0lat zohor..dh alang2 zohor dinasour, tgu j laa utk asar trus:P

TAPI, maseh ad lg 1 cite! *HANTU B0NCENG*
so,kitorg p0n trus nk g tmph tiket lg..smpai2 j..maseh rmai yg beratur! hishhh..awat laa xputus2 org beratur ni? =_= hantu bonceng p0n dh sold out..sedey bkn kepalang..tgal yg tyangan mlm j..ohh..xblh lmbt2 sgt..alamat ny xbalik rmh lerrr nt kalo service ktm dh xjalan..so, dgn otak bergeliga dan nekad yg tgi ny, kitorg bwat decision nk tgk kt klcc..0k fine..trus bli tiket balik klsentral, then naek putra g klcc..smpai klcc, bli tiket..d0ne! kol 7.30 mlm show ny..hew2..haishh..per0t lapa balik bile terkejar ke sane, terkejar ke sini..ehehe..teringin mkn pizza yg baru 2 laa plak..amek set for 2..0k fine..40rgt..*lagi 8hari ak diet*
15min lewat kitorg masuk, start2 tgk j dh jadi hantu..agak kecewa d situ, tp kekecewaan tersebut hlg bile cite 2 syiokkkkk! kelakar..bergegar cinema diorg2 yg ad dlm cinema 2 gelak *kaklimah dgn aida p0n gelak smpai berair mate jugakkk :P*

jgn ketinggalan!


lbh krg kol 9.10mlm cite ni hbs..dh mlm2 ni..dh tkt dh laaa nk balik dgn k0muter..dh laaa kaklimah arah laen, aida arah laen..mlm plak 2..kitorg dh risau dh *amek kau! berazam sgt nk lyn 2m0vies serentak dlm 1hari* then kitorg mtk tlg laa membe aida tlg hntr kan balik *kan dah menyusahkan org laen* alhamdulillah..membe aida tlg hntr kn kitorg balik rmh kaklimah kt presint8..mlm 2,aida bermalam kt rmh kaklimah *berjuta berbillion bertrillion n so on so on terima kaseh utk kwn aida dgn membe dye sb sgup hntr kan..n sory menyusahkan*

*puas hati dpt tgk dua2 cite 2 dgn keazaman yg sgt tinggi..duit p0n dh hbs byk..dh kne diet byk hari..lpas ni jgn terkejut lerr kalo kaklimah kurus dgn mendadak..ahaha..sb duit lunch dh melayang..ahak3 :P